Javascript moet ingeschakeld zijn om deze site goed te kunnen bekijken

image description

Gemiste kans als je Local SEO niet op deze manier toepast


Gemakkelijk in contact met je klanten via Google

Lokale SEO of zoekmachine optimalisatie is een super gerichte marketing strategie met de focus op het verbinden van consumenten in uw directe omgeving.

Bijna iedere consument koopt zijn nieuwe tuinset of bankstel het liefst bij een lokale leverancier als deze online te vinden is.

Je moet dus online gevonden worden om je bedrijf te laten groeien, en lokale SEO zorgt dat je bedrijf wordt gevonden.

50% van de consumenten bezoekt een winkel binnen een dag na het doen van een online zoekactie op hun smartphone en 34% na een zoekactie op hun copmuter of tablet.

Dat is een flinke hoeveelheid potentiele klanten die je kunt binnenhalen, als je het goed doet.

WAT is lokale SEO?

Lokale SEO zorgt voor business! VEEL Business!

Het is een soort octopus-strategie. Je spreidt je tentakels uit in een groot aantal richtingen en haalt de prooi, in jouw geval, gekwalificeerde leads naar je winkel of showroom. Hoe?

  • Je gebruikt een variëteit aan strategieën om je site op Google te laten ranken
  • Je maakt je bedrijf zichtbaar in bedrijfsvermeldingssites zoals Yelp of andere sites.
  • Je bouwt een gedetaileerde Google Mijn Bedrijf lijstvermelding
  • Je creëert aantrekkelijke content met lokale zoekwoorden in je website
  • Je zorgt dat klantreviews makkelijk toegankelijk zijn.

En je bedrijf wordt makkelijk gevonden door consumenten in de buurt die op zoek zijn naar jouw product of dienst.

Volgens statistieken van Google leidt 18% van alle lokale zoekacties op smartphones binnen 1 dag tot een verkoop. BAM! Dat is nog eens impact!


Lokale consumenten nemen actie op lokale zoekacties, maar de meeste bedrijven laten de kans liggen om deze superkrachtige marketingmethode in te zetten.

Maar 44% van alle bedrijven claimt zijn bedrijfsvermelding in Google Mijn Bedrijf.

Het is gratis en zorgt evoor dat je hoog in de lokale zoekresultaten terechtkomt. Het kost weinig tijd om dit op te zetten en het vraagt een paar goede foto's.  

Het laten groeien van je bedrijf kost tijd. Dus waarom slaan zoveel bedrijven deze krachtige tool over? Men weet het gewoon niet. Als je dit leest weet je het wel, daar ga ik wel vanuit.

Google Mijn Bedrijf creëert direct een gevoel van vertrouwen bij lokale klanten en consumenten. Ze zijn meer betrokken bij je bedrijf en zijn vaker geneigd je diensten of producten bij jou te kopen dan bij je concurrent.

Bedrijfsvermeldingssites lijken ouderwets, maar soms werkt de oudewetse manier het beste.

ONline vermeldingssites zoals Yelp, Telefoongids, Allebedrijvenin of zelfs kortingssites zoals Groupon hebben hoge conversie ratio's; soms wel 50%. Dus het plaatsen van uw bedrijf op kwalitatieve bedrijfsvermeldingssites brengt u veel kwalitatieve leads.

Hoe je zoekwoorden gebruikt om lokaal te verkopen

De concurrentie in waardevolle keywords (zoekwoorden) is groot, maar je bedrijf haalt extra voordeel door de zoekwoorden op je website te doorspekken met lokale zoektermen. Dus in plaats van "nieuwe veranda" als zoekwoord te gebruiken, gebruik "nieuwe veranda harderwijk" of "omgeving harderwijk".

Maak deze keywords compleet met content die gericht is op de plaats zelf, niet in direct verband met je bedrijf. Dus blogs over Harderwijk, interessante communities in Harderwijk, etc.

Google pikt deze lokaal gerichte informatie op en plaatst je website hoger in de zoekresultaten.

Je kunt ook het beste  social media inzetten om met je klanten contact te leggen. Berichtje sover lokale evenementen, delen van afbeeldingen van lokale bedrijven en medewerkers maakt je bedrijf aantrekkelijker.

Statistieken die de impact laten zien

Volgen Google's meest recente onderzoek zijn 30% van alle zoekacties op een smartphone gerelateerd aan een lokatie.

Als je verzorgingsgebied bijvoorbeeld 100.000 mensen bevat en een magere 25% van hen doet per dag een lokale zoekactie, dan hebben we het al gauw over 7.500 zoekacties per dag. 

Van die 7.500 zoekacties resulteert 78% in offline aankopen.

In uw woonplaats van 100.000 consumenten worden dagelijks 6.000 aankopen gedaan vanuit een lokale zoeactie op de smartphone. Dat is 42.000 aankopen per week!

Het lijkt ongrijpbaar, maar het komt erop neer dat je omgeving op zoek is naar producten en diensten die ze bij jou willen kopen als ze je online kunnen vinden.

Kijk naar je eigen situatie, leer ervan en pak die lokale klanten!

Lokale SEO kan veel resultaten voor je bedrijf realiseren, als je het op de goede manier aanpakt. Neem contact op als je lokaal beter gevonden wilt worden dan gaan we onderzoeken of we je bedrijf dit jaar 30% meer lokaal kunnen helpen verkopen.

 

accesskey